субота, 21. децембар 2019.

2. PRVO ISKRCAVANJE- OMAN (Krstarenje Costom)


PRVO ISKRCAVANJE
KHASAB
Spavanje u kabini je fantastično, mirno je, nema ljuljanja koje sam očekivala ali plovimo do 15 knota što je prilicno sporo, do 30km/čas. Za ujutru sam podesila alarm da se probudim u 7h da bi sa palube gledala uplovljavanje u Khasab. 
Khasab, poznat kao vrh Emirata, što je u stvari igra reči koja opisuje njegov položaj jer je najseverniji grad Emirata, ali istovremeno to je i opis ove omanske luke, smeštene u enklavi na krajnjem severu sultanata.Khasab "čuva" Hormuški tesnac koji odvaja Arapsko more (Persijski zaliv) od Indijskog okeana.
 Khasab je grad koji su početkom 17. veka osnovali Portugalci u najboljoj mogućoj prirodnoj luci tog područja. Poluostrvo Musandam je zanimljivo po tome što se njegova duga obala sastoji od mnogo uskih zaliva koje lokalno stanovništvo često naziva „fjordovima“ no zapravo su ovi zalivi nastali tektonskim poremećajima.Može se primetitii da je reljef tog dela zemlje izrazito planinski i stenovit. Ono što je zanimljivo da je Musandam od Omana odvojen Ujedinjenim Arapskim Emiratima a službeno pripada Sultanatu Omana. Musandam se deli na četiri dela a jedan od njih je Khasab .

Kada smo stigli na palubu, brod je već bio usidren ispred luke na oko 200-300m. Posmatrali smo planinske vrhove koji se strmo uzdižu iznad grada a na moru smo spazili veliki broj čamaca koji stoje na jednom mestu. Kada im je policijski čamac dao znak, svi su jurnuli prema jednom doku, koji je za čas pretvoren u stočnu pijacu na kojoj se prodaju ovce. Saznali smo, da to trgovci iz Emirata dovoze ovce u Oman, tj u tu enklavu u Musandamu. 



Doručkovali smo na palubi i čekali da krene iskrcavanje. Sva obaveštenja su bila na onom žurnalu, koji smo uveče proučili. Znači, u 9h izlaze oni koji idu organizovano na izlete a mi možemo i kasnije, bilo kada u toku dana, jer parkirani autobusi čekaju ispred broda i voze nas do centra.
Ulazak ili izlazak sa broda je moguć samo uz brodsku karticu. Uvek se prolazi sigurnosna kontrola kao na aerodromu i zabranjeno je unošenje oružja, alkohola pa i vode. Ako kupite alkohol u mestu iskrcaja, to predajete na ulazu i biće vraćeno na kraju putovanja.
Mi smo krenuli u 10h da što vise razgledamo ali .... U tom "gradu" koji je tek u izgradnji, nema ni centra, ni uredjenih ulica a o parkovima i sl. da ne pričam. Shatl bus nas je ostavio u "centru" koji me je malo podsetio na ulicu iz kaubojskih filmova, sa jednim restoranom, jednom suvenirnicom i jednim malim marketom. I, što je meni ostavilo najveći utisak u Khasabu - pijaca na kojoj prodaju travu! Da, pravu zelenu, svežu travu.  Uputili smo se za nekim turistima preko neuredjene površine sa kamenjem, ka velikoj dzamiji, koja dominira ovim delom grada. To je jedino što smo mogli da obidjemo. Ulice su potpuno puste, po neki muškarac na motoru prodje a ne bi znali ni gde da idemo jer nema ni taksija. Tako smo se vratili i ušli u isti shatl bus, koji je čekao da se popuni i vratili se na brod. Khasab = Kasaba, bas mu odgovara ime.





A na brodu uživanjcija! Kupanje na oko 35st C u bazenima koji su skoro prazni, sunčanje na palubi, pored Aperol spritc bara, i naravno klopa. Ma raj!




Uveče tacno u 6h isplovljavamo i ponovo 3 zvuka sirene i Andrea Bocceli. Predivan zalazak sunca i krećemo prema Emiratima i gradu Khor al Fakkan. Šta li nas tamo čeka?


Нема коментара:

Постави коментар

JUŽNI JADRAN 2018.

PRIPREME Septembarsko krstarenje je postalo toliko dominantno u našem godišnjem nautičkom kalendaru da celo leto možemo smatrati pripre...