субота, 21. децембар 2019.

8 - SUECKI KANAL I MEDITERAN (Krstarenje Costom)


Plovimo noć i dan a onda celu noć provodimo usidreni ispred kanala, čekajući odobrenje za prolazak.

SUECKI KANAL
Suecki kanal se smatra ključnom vezom između istoka i zapada zbog svoje jedinstvene geografske lokacije. To je važan međunarodni navigacioni kanal koji povezuje Sredozemno more u luci Port i Crveno more u Suecu. Ideja o izgradnji kanala koji bi povezivao Sredozemno sa Crvenim morem datira još iz antičkog perioda. Za razliku od današnjeg kanala, raniji su povezivali Crveno more sa Nilom. Pretpostavlja se da je prvi kanal bio prokopan tokom vladavine faraona Tutmosa III, iako mnogi dokazi ukazuju da je prvi ovakav poduhvat započet još u 6. veku p.n.e. u vreme faraona Nehoa. Kanal, koji se proteže 167 km kroz egipatsku pustinju dva puta mu je povećavana širina. Danas otprilike 50 brodova dnevno prođe kroz Suecki kanal, a obala duž kanala danas je prava turistička meka.




U 8h ujutru brod polako uplovljava u Suecki kanal. Kroz kanal je dozvoljena brzina 15km/sat tako da plovimo polako i uživamo na palubama. Gledamo obale ali osim peščane ravnice, ništa se ne vidi. Već je dosta hladnije vreme, pa su jakne obavezne. Dešavanja na brodu ne jenjavaju, pa na radionici pravimo bele cvetove za najavljene "Bele noći". Prolazimo kroz jezera, koja su negde na, otprilike polovini kanala a iza jezera sa leve strane u daljini vidimo grad Ismailiju a sa desne strane neverovatan grad koji ima puno poluzavršenih zgrada a ljudi, nigde - kao ukleti grad.  
Film Suecki kanal





Skoro ceo dan plovimo tako polako, kroz kanal i kada nam je već dosadilo da sedimo na palubi, vidimo kraj kanala i Port Said sa leve strane. Svi putnici su na ogradama paluba, slikaju i snimaju i u trenutku uplovljavanja u Sredozemno more, svi pocinju da viču, grle se i ljube!? Mi se čudimo i ne shvatamo zašto ali oni su to smatrali uplovljavanjem u Evropu i  zbog toga su se radovali.





MEDITERAN
Čim smo uplovili u Sredozemno more, vreme i prilike za plovidbu su se drastično promenile. Talasi su veliki a napolju jako duva. Mart mesec... Grdosija od našeg broda nam prvi put pokazuje kako izgleda kada se ljulja na talasima. To su veliki talasi koji brod dižu i spuštaju i ja osećam mučninu. Ovo mi je prvi put u životu. Čitala sam da se nikad ne zna kad neko može da dobije morsku bolest, bez obzira koliko je plovio do tada. Srećom, meni je samo malo pomeren centar za ravnotežu a želudac se uzdiže kao i brod na talasima. Pošto su sva dešavanja u glavnom holu i na promenadi, koji su na 2. spratu, tu se i muvamo ali kada odemo na 9. sprat da večeramo, ja shvatam da se gore mnogo manje oseća ljuljanje, pa se zato tu i zadržavamo. Sve je čudno, jer su nad bazenom navukli krov, nema kupanja a i bele noći koje smo čekali pored bazena su premeštene u hol na 2. sprat.


Odlazimo na spavanje i u horizontalnom položaju mi više nije muka. Spavam i očekujem da ujutru ugledam obale nama drage i voljene Grčke. 


Нема коментара:

Постави коментар

JUŽNI JADRAN 2018.

PRIPREME Septembarsko krstarenje je postalo toliko dominantno u našem godišnjem nautičkom kalendaru da celo leto možemo smatrati pripre...